Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sabor_1
UTFORSKARE

Går det att lägga in "gamla" lönespecifikationer i Min Lön?

Jag ska precis försöka komma igång med Visma Min Lön, och eftersom jag nyss gjort alla löner och skickat på det gamla vanliga sättet, så kommer ju ingenting upp när jag öppnar appen. Går det att lägga till gamla lönespecar eller måste jag vänta till nästa lön för att få se hur det funkar? Jag skulle vilja kolla runt lite själv innan jag informerar resten av personalen om övergången, så jag kan svara på de frågor som kommer...

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Sabor,

Det går inte att läsa in några "gamla" lönebesked, utan är först när du gjort valet Mitt lönebesked som du kan se nästa lönebesked i Appen Min Lön eller via datorn och Mitt Lönebesked.

Ha en fin dag
/Susan

Fantastiskt! Det ska jag prova på en gång, tack så mycket 😃
Sabor_1
UTFORSKARE

Ok, tack för svaret!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det går visst! Efter att ha ändrat varje anställds utskriftstyp till "Mitt Lönebesked" skriver man ut de gamla lönekörningarna på nytt. Man måste alltså ställa sig på varje gammal lönekörning och göra om "Skriv ut".  OBS Bocka inte ur "Utskriven", då ändras det till dagens datum. Gör bara om utskriften. Men bocka gärna ur papper och e-post först.

Vi började med Mitt Lönebesked i september. Jag gjorde enligt ovan. Efter novemberlönekörningen fick jag tillfälle att bevittna resultatet hos en anställd: De har nu alla lönebesked jan - nov i Mitt Lönebesked. (Jag gjorde mig inte besväret att skriva ut förra årets också).
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har fått frågan från mina anställda om man inte kan få ett mail som påminnelse om att nytt lönebesked lagts in. Är det en förbättring som kan komma från Visma?

Hej Lena,

Eftersom ditt svar avser ett förbättringsförslag och inte det som ursprungstråden handlar om så bryter jag ut det till en egen tråd.

/Theodor

Du hittar den nya konversationen här: Påminnelse via e-post för nytt lönebesked - Mitt lönebesked
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Visma Min Lön appen - gamla lönebesked.

En av våra anställda kan inte se sina gamla lönebesked, det konstiga är att de andra kan. Vad är det för fel?