Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Christel9
UTFORSKARE

Handelsbanken upphör med direktinloggningen i november 2017

Eftersom det inte gick att fortsätta i ert inlägg med samma titel, startar jag nytt!

Försöker göra enligt instruktionen, men då krävs det kundnr som obligatoriskt, vilket det inte gjort tidigare. Var får jag tag i det? Frågade banken men de hänvisade till er..

Ska det fortfarande stå KI-format? Eller ska det ändras till LB??

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Christel,

Har du haft KI-format tidigare så ska du fortsätta med detta.
Om du ännu inte fått något brev från Handelsbanken så kommer du att få detta inom kort, där ska stå all information om vad du behöver ändra.

Ha en fin kväll
/Susan
Christel9
UTFORSKARE

Jo, jag har fått brev från Handelsbanken med instruktion. Men mitt problem var att löneprogrammet krävde kundnr när jag ändrade från Handelbanken till övriga banker. Och ingenstans stod något kundnr. Efter några vändor med banken har jag nu fått besked att de inte kräver kundnr i detta läge, men att jag då kan lägga ett påhittat... tex 999999. vilket verkar funka! Så felet ligger ju här hos er att det är krav på kundnr, vilket det just i detta fall inte är.

Har nu hittat lösning på mitt problem, men det borde ju vara fler som stöter på detta..

Fd medlem
Inte tillämpbar

Efter mycket forskande med banken har jag också kommit fram till samma sak. Dåligt av Visma att inte lägga ut den informationen. Hade besparat mycket tid för oss användare.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Christel,

Härligt att du hittade en lösning:)

Är inget fel i programmet, hanteras bara olika för olika banker
När man i Utbetalningar väljer alternativet Övriga banker och Bankgiro och KI-format är detta ett obligatoriskt val för alla banker utom Handelsbanken.

Då Handelsbanken precis kommit med sin information så har vi ännu inte hunnit anpassa programmet efter deras inställningar, så tillsvidare får du/ni göra så som Handelsbanken själva föreslagit (lägga ett påhittat kund.nr t ex 9999).

Ha en fin dag
/Susan