Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

calacala
MEDLEM

Hänglås på tiderna i Visma lön anställd

Hej

 

Jag har nu i min första vecka råkat skapa ny lönekörning i Visma lön (jag har jobbat i Agda tidigare och trodde endast jag öppnade en ny löneperiod, men istället tankade jag alla tider) och nu ä det hänglås på alla dagar i kalenderna i Visma lön anställd. JAg har raderat lönekörningen, men hänglåsen är kvar. Betyder det att jag låst alla dagar för reglering innan klarmarkeringar och attesterna ens är gjorda...? 
Hur kan jag rädda detta??

4 SVAR 4
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Calacala och varmt välkommen till oss i forumet!

 

Det verkar som att du har synkroniserat över alla tider från Visma Lön Anställd till Löneprogrammet, vilket dessvärre bara kan göras en gång och sen blir perioden låst. Det kan tyvärr inte regleras i efterhand genom att ta bort lönekörningen, istället får du denna månaden komplettera tiderna som saknas i löneprogrammet direkt på lönekörningen.

 

Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig med din fråga. Om något känns oklart eller om du har några andra funderingar är du varmt välkommen att återkomma så hjälper vi dig.

 

Önskar dig en fin helg!

/Tinne

Hur är det möjligt att kunna synkronisera över alla tider innan perioden är klarmarkerad och attesterad?

Hej @Sofie_17

Det är inte möjligt att synkronisera över tiderna om inte perioden är klarmarkerad och attesterad. Arbetar du inte med attest så räcker det med att perioden är klarmarkerad innan du synkroniserar.

Läs gärna mer i programhjälpens avsnitt Synkronisering mellan Visma Lön Anställd och Visma Lön 300/600 - Vanliga frågor

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna

 

Det var ju bra men det lät på frågeställaren att det var just det som hade hänt så blev lite fundersam.