Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hantera flera raster i Visma Lön Anställd

Vi drog precis igång med Visma Lön Anställd,  vi har problem angående rasterna. 

Våra gubbar har ju rast olika tider på dagen samt har vissa flera raster under dagen  beroende på hur länge dom är igång. 

Min fråga är då ifall man ska ta bort rasten som ligger inne på deras schema så får dom stämpla ut och in för rasten alternativt ifall det finns någon "rastknapp"?

Skickade ett mail angående detta men jag blev skickad hit istället för jag skulle få ett snabbare svar här.

Tack på förhand

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Rickards,

Tänker att du inte ska ta bort rasten då detta gör att deras schematid kommer bli fel. Mitt förslag är att du istället skapar flera scheman med rastregler som passar för olika anställda.
Du kan läsa mer om detta i Skapa och redigera arbetsscheman i Visma Lön Anställd. 

Behöver du hjälp och ytterligare råd rekommenderar jag att du kontaktar oss på supporten så hjälper vi dig gärna. 

Trevlig valborg!
/Kristina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har ett liknande problem då vi har att man själv väljer när man skall ta lunch, samt hur lång lunch man tar.
Vi har dessutom flex, och om en person då bara jobbar t.ex. 9-15 en dag, utan att ha tagit lunch så drar systemet av en timmes lunch i alla fall.

Hur kommer jag runt det utan att ta bort lunchrasten?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Malin,

Det man kan börja kolla på är hur lunchreglen ser ut. Kopiera det schemat ni använder för att se hur lunchreglen ser ut. Ni kanske har inställt att minsta lunch är 60 minuter? Det skulle isåfall vara en förklaring till varför den alltid drar 1 timmes lunch. Skulle inte så vara fallet får ni gärna kontakta oss så vi kan kika lite mer hur stämplingarna ser ut på de anställda de dagar det dras hel lunch.

Ha en fin dag!
//Amanda