Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Höjt pris

Nu måste jag be om skärpning. Jag vet det inte lönar sig alls men tycker det skulle vara väldigt intressant att veta varför ni höjer avgiften på utskick av lönebeskeden från 3 till 5 kronor. Vad är det som plötsligt blivit dyrare? Dessutom väldigt intressant att se hur många fler än jag som reagerar. Skriv gärna en kommentar på mitt inlägg om du också tycker det är åt helsike. Själv kommer jag att byta löneprogram.

1 GODKÄNDA LÖSNINGAR

Godkända lösningar
CONTENT PRODUCER

Svar: Höjt pris

(updated by Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2019-11-04 15:39 )

Hej!

Vi har precis släppt möjligheten att integrera Mitt Lönebesked med Kivra, vilket ger de anställda fler valmöjligheter för hur de vill läsa sina lönebesked.

Detta tillsammans med en jämförelse med andra leverantörer gör att vi har valt att höja priset från 1 december.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Visa lösning i originalinlägg

14 SVAR 14
NY MEDLEM

Jag tycker också det är märkligt med höjningar på 67 % när vi lever i ett land som har ingen eller väldigt liten inflation. Verkar helt uppåt väggarna. Undrar om det är så att man kan gå tillbaka till att skicka lönebeskeden med vanlig mail som tidigare. Alla som jag har att göra med saknar den delen ända sedan GDPR satte stopp för den.

Ingvar Johansson

NY MEDLEM

Avgifter Mitt lönebesked

Jag skrev i går men det publiceras tydligen inte så jag kanske är på fel ställe och skriver men då är jag tacksam att få veta var jag ska skriva. 

Jag undrar hur det kommer sig att det kommer kosta 5 kronor i stället för 3 med Mitt Lönebesked och Kivra. Vad är det som plötsligt blivit med kostsamt? Jag förstår ingenting och det skulle vara väldigt intressant och höra om det är fler än jag som tycker det verkar fullkomligt galet. Själv ser jag mig nu om efter ett nytt lönesystem eftersom ni tyvärr, tyvärr smyghöjer avgifter hela tiden. Programmet som sådant är jättebra och er support helt suverän men.........

NY MEDLEM

Svar: Avgifter Mitt lönebesked

Jag håller med,  varför kostar det överhuvudtaget? Och från nästa uppdatering tas möjligheten bort att skicka lönebesked via e-post. Jag kanske har möjlighet att kryptera ett mail, men det känns som man tvingas att använda "Mitt lönebesked".

Vi har några anställda som inte vill ha det.

CONTENT PRODUCER

(updated by Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2019-11-04 15:39 )

Hej!

Vi har precis släppt möjligheten att integrera Mitt Lönebesked med Kivra, vilket ger de anställda fler valmöjligheter för hur de vill läsa sina lönebesked.

Detta tillsammans med en jämförelse med andra leverantörer gör att vi har valt att höja priset från 1 december.

Anna Svensson

Visa lösning i originalinlägg

CONTENT PRODUCER

@ullabritt Jag förstår din förvirring, jag flyttade ditt inlägg till området Visma Lön för jag tyckte att det hörde mer hemma där. Nu har jag slagit ihop dina båda inlägg så vi har dem samlade på samma ställe.

@Helena13 Det stämmer att vi i version 2020.0 av Visma Lön tar bort möjligheten att automatiskt skicka lönebesked via e-post. Du kan fortfarande skapa .pdf-filer och skicka dem på det sättet du önskar.

Vi vill göra det enklare för våra användare att följa GDPR. Läs mer: Skicka lönebesked via e-post plockas bort under 2020 »

Anna Svensson
NY MEDLEM

Hur gör man enkelt en pdf av varje lönespec. och vad är skillnaden mot nuvarande sätt att skicka mail tycker att det här verkar väldigt konstigt att man inte ska kunna välja själv hur man vill distribuera lönespecarna.

Vad gör en app så mycket säkrare än mail? Vad i ligger osäkerheten?

NY MEDLEM

Det här är ju bara ett sätt för Visma att pressa pengar ur sina kunder. Tänker ni göra som alla apptillverkare och börja ta betalt för varje funktion?

Som tidigare har nämnts, det finns ju företag bland era kunder som har koll på it-säkerheten, och då är det inget problem att maila lönebeskedet. Sluta skyll på GDPR, det här är bara en moneygrab.

Jag tycker detta är för jävligt.

67% prishöjning! Finns inte någon annanstans men jag kommer nog på lösning vi har inte så många anställda och ska koppla bort helt o hållet eran medverkan!

Ni spelar på detta att ni kan göra som ni vill !

Tycker ni att det är för billigt man betalar varje år för abonnemanget? Jag tycker det är ganska dyrt och  mycket väl skulle kunna ingå detta. Det handlar ju om en inställning! Vad gör NI som kostar varje gång? Undrar man....

NY MEDLEM

Vad kostar det att skicka via Kivra ?