Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
CONTENT PRODUCER

Svar: Höjt pris

Hej!

Gällande skillnaden att skicka via e-post eller via Mitt Lönebesked:

Datainspektionen har skrivit flera bra artiklar om just personuppgifter och e-post:

https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/dataskyddsforordningen/informationssakerhet/sakerhet-f...
https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/dataskyddsforordningen/informationssakerhet/behandling...

Kortfattat kan man säga att när ett mejl skickas mellan e-postservrar på internet passerar det ofta andra servrar på vägen. Om informationen i e-postmeddelandet är oskyddad finns det inget som hindrar att kopior av informationen sparas undan vid var och en av dessa servrar.

När du istället skickar informationen direkt från Visma tjänster till mobilapp kan vi tvinga fram kryptering av meddelandet, vilket höjer säkerhetsnivån till Datainspektionens krav och riktlinjer.

Pris för Kivra:

Kivra ingår i tjänsten Mitt Lönebesked och kostar alltså 5:- per skickat lönebesked.

Du kan se hur det ser ut för den anställde i filmen: Se ditt lönebesked från Visma Lön »

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
NY MEDLEM

Allt det där gäller ju om man skickar till okända mailservrar, t.ex. hem till anställda. Skickar man till deras jobbadress så har man (förhoppningsvis) full kontroll, och allt är krypterat hela vägen. End of story.

Nöj er med att lägga till en varning i programmet "Vill du verkligen tillåta utskicka av lönebesked med e-post? Om din IT-avdelning är oduglig kan det vara osäkert!"

Så. Problemet löst, och vi behöver inte betala extra eller bifoga PDF-erna manuellt i våra utskick.

NY MEDLEM

Jag har funderat lite till, och med den här ändringen så måste man ju teckna ett personuppgiftsavtal med både Visma och Kivra om jag fattar det hela rätt? En del av poängen med att ha Lön som ett lokalt installerat program är ju att man har lite kontroll på var saker hamnar. Det låter onödigt komplicerat.

Hej jag har också reagerat men mitt inlägg är bortplockat.

Julia M

NY MEDLEM

Vad är vitsen med att ha både Mitt Lönebesked samt Kivra? Känns helt klart som en sjukt onödig kostnad bara, ta bort Mitt Lönebesked och kör bara Kivra, ta 2kr per lönebesked så blir vi alla nöjda. 

För som andra skriver så är en prishöjning på 67% skrattretande, testa det i valfri annan bransch och ni har inga kunder kvar.