Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur gör jag för att få alla semesterdagar nollade?

Hej!
Jag använder löneprogrammet för att beräkna löner till företagets VD/ägare. Han använder sig inte av "semesterfunktionen". Jag registrerar således inte hans semester i programmet.

Nu när jag gör semesterårsavslutet så vill jag att alla saldon ska vara noll. Inga uttag av semesterdagar är gjorda, inga dagar ska sparas till nästa år och således vill jag att semesterskulden ska vara noll.

Hur gör jag?

Tack på förhand! // Maria

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Enklast blir då att ställa in att han inte följer något semestervillkor alls för då beräknas ingen semesterskuld i framtiden heller. Inställningen gör du i anställningsregistret genom att gå in på honom och vidare till flik 5 Semester. Högst upp står vilket semestervillkor som är valt och där kan du ändra till 00 - Inget semestervillkor. Finns inte det att välja behöver du aktivera det först i företagsinställningarna. Det görs under Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar - Semester. Bocka i rutan Aktivt för villkor 00 så kan du välja det på VDn/ägaren i anställningsregistret sedan.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar!
Följdfråga:
VD:n är ensam i sitt företag.
Ska/kan/behöver jag då inte göra nåt semesterårsavslut på detta företag?
När jag försöker göra semesterårsavslutet så finns inte 00- Inget semestervillkor som valbart i rutan under rubriken "Markera de eller det semestervillkor som semesterårsavslutet ska göras för." ?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej, precis. Om du väljer alternativet 00 - Inget semestervillkor behöver du inte göra något semesterårsavslut eftersom inga beräkningar ska göras alls då.