Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tina__43
UTFORSKARE

Import från tidssystem flex

Hej,

Vi har kollektivarna i tidssystemet flex och ska importera över dem nu till visma, på föräldraledigheten blir det minus1 och då blir abloppet minus och beloppet plus så dem får pengar istället för att det ska bli avdraget, går det att justera i visma någonstans

 

Vänligen Tina

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Tina__43!

 

Jag förstår det som att avdraget du lägger in blir ett belopp som istället betalas ut till kunden, stämmer det?

 

Filen du tar ut från tidssystemet är det som styr hur det ser ut på lönekörningen i Visma Lön. Du behöver i första hand kontakta er integrationspartner, då de kan hjälpa er att ställa in rätt inställningar i tidsredovisningsprogrammet. Det du kan göra inne i löneprogrammet är att kontrollera om tidskoderna stämmer överens med det som finns i ert tidsredovisningsprogram. Tidkoderna finns under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar  - Integrationer.

 

 

För att sammanfatta så är det alltså er integrationspartner som du ska vända dig till här. Åtgärderna behöver justeras i tidssystemet, vilket beror på att informationen som finns där där påverkar utfallet i Visma Lön.

 

Jag hoppas att detta kunde ge dig lite mer vägledning över hur du ska gå tillväga.

Om något känns oklart eller om du har andra funderingar är du självklart välkommen att återkomma.

 

Önskar dig en trevlig helg!

/Tinne