Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Installera en säkerhetskopia från Lön 600 till Lön 100?

Hej,

Jag har fått en säkerhetskopia av Redovisningsbyrån för vi ska själva göra lönerna. De använder Lön 600 och vi har Lön 100 och programmet säger att det inte går att installera p g a att det är olika. Jag behöver alla uppgifter mm. till att komma igång med lön 100. Hur kan man lösa detta? 

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Karin,

Det går inte att installera en säkerhetskopia från Lön 600 till Lön 100.

Du måste registrera alla uppgifter för företaget och de anställda manuellt i Lön 100.
Kontakta din redovisningsbyrå och be att de i Lön 600 tar ut listan Personalkort på samtliga anställda så kan du registrera efter den.
Har de anställda semester som du ska registrera i Lön 100 får de även ta ut listan Semesterdagar och listan Löner i en period så ser du vilken bruttolön och skatt som är utbetald per anställd. Dessa uppgifter registrerar du sedan under Arkiv - Inställningar - Ingångsvärden

Ha en fin kväll
/Susan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Vi har motsvarande fråga om Lön 600 och Lön 300. Kan vi skicka säkerhetskopior mellan dessa 2 programmen?
MVH Markus

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Markus!

Du kan inte läsa in en säkerhetskopia från en större programvariant till en mindre, till exempel från Visma Lön 600 till Visma Lön 300. Däremot går det bra från en mindre variant till en större. 

Ha en fortsatt fin dag! /Kristina 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

From 1:a januari har börjat bokföra och köra lönerna själv, det är två anställda som har fått lön förra året och jag har skaffat visma lön 300 och jag har en säkerhetskopia från föregående år av Visma Lön 600. Frågan är om det går att installera och kunna få använda uppgifterna från lön 600 till lön 300?

Eller måste jag installera den säkerhetskopia från lön 600? Skulle jag kunna lägga upp uppgifterna manuellt?

Undrar vilka regler finns, måste jag ha en fortsättning, från 2019 till 2020 osv? Vilka uppgifter behöver jag ha från 1:a januari, räcker bara med namn, adress och personnumret, eller behöver jag mer? Semester betalades varje månad med lönen. 

Stort tack på förhand!

/Iulian