Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Byta löneprogram från Fortnox till Visma lön 600 mitt i året

Jag vill byta löneprogram från fortnox till Visma Lön 600 nu mitt i året, blir det problem?

4 SVAR 4
Assistent
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Ska det inte bli, jag har gjort det en gång för ett antal årsedan. Ta hjälp av guide eller support. Har för mig att om man ser till att ingångsvärde i inställningar på varje anställd är rätt så blir allt okej. 
Fd medlem
Inte tillämpbar


Får jag fråga vad som gör att ni byter? 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi tar över ett bolag som idag har Fortnox och vi har Visma för våra andra anställda. Har inget att göra med löneprogrammet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan Michaela! 

Det är inga problem att byta löneprogram mitt under året. Vi kan konvertera över anställningsregistret från Fortnox till Visma Lön 600 och det vi behöver är en .PAXml fil ifrån Fortnox över anställningsregistret. Du kan läsa mer om det här: https://help.int.test.visma.net/se_sv/lon-600/content/getting-started/kom-igang-byte.htm
När konverteringen är klar ifrån vår sida så behöver man registrera all aktuell och relevant information från det gamla löneprogrammet. Då finns funktionen ingångsvärden som Assistent nämnde ovan. 
Det hittar man under Arkiv- Inställningar- Ingångsvärden. Där får man sedan fylla i information om de anställda som exempelvis utbetald lön, förmåner, semester, komp, sjukskrivningar mm. 

Vill ni hjälp med detta kan ni kontakta vår supportavdelning som guidar er. Har ni några andra frågor eller funderingar är ni välkomna att skriva här i tråden.
/ Amanda