Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

oliwia66
UTFORSKARE

Justera tid i tidbank

Hej - tycker detta är krångligt. 

 

Har nyligen börjat med arbetstidsförkortning och vill göra det manuellt. 

Använder konto 4200 för att lägga in tid i tidbanken. Har sedan konto 4230 där jag gör uttag från tidbanken och konto 4241 när jag betalar ut pengar. 

 

Skulle vilja justera antalet timmar i tidbanken men hittar inte någon. Var finns den. 

 

MVH/Oliwia

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @oliwia66!

 

Jag förstår att det kan kännas lite krångligt, men vi hjälps åt! 🙂

 

Du kan justera timmarna i tidbanken med löneart 4200, både lägga på och dra av timmar. Vill du inte att det ska synas på lönebeskedet för den anställde så kan du bocka ur rutan för det på den raden.

 

Är det något annat du undrar över gällande detta så är det bara att återkomma i tråden så kikar vi på det.

Trevlig helg!

/Tinne

Tack för det. Ändrade till konto 4200 så nu är det bara 2 konton att hålla reda på. Men om jag skulle vilja justera tiden i tidbanken var kan jag hitta den?. Ser även på lönebeskedet att det står -22 för tid i perioden (en av rutorna längst ned på lönespecifikationen kan man få bort det. 

MVH/Oliwia

Hej @oliwia66!


Du justerar timmarna i tidbanken med löneart 4200.

I och med att det ligger -22 timmar i ditt fall så får du använda löneart 4200 och lägga in 22 timmar på den, så kommer saldot bli 0.

Om du arbetar med Arbetstidsförkortning så kommer det alltid med på utskriften av lönebeskedet, så det bästa är att "nolla" minussaldot med ovan löneart. 

 

Hoppas att du får en fin måndag!

/Tinne