Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Magnus52
UTFORSKARE

Kan inte ändra e-postadress Min Lön och Lön Anställd

Hej, 

Vi har våra anställda på två olika kundnummer kopplade till samma organisationsnummer. Enligt Visma är det den enda lösningen när det gäller vårt företag. Anställda som finns kopplade till det ena kundnumret använder endast tjänsten Mitt Lönebesked då dessa är behovsanställda medan de kontorsanställda finns kopplade till det andra kundnumret och använder Lön Anställd och Mitt Lönebesked. När anställda på det förstnämnda kundnumret (behovsanställda) byter e-postadress så kan de inte göra det själva. Det visar sig att vi som är administratörer inte heller kan göra det eftersom samma person automatiskt läggs upp i onlinetjänsterna i båda kundnumren. Vi administratörer måste först radera den anställde från det ena kundnumret där de inte är kopplade till några internettjänster innan den anställde kan ändra e-postadressen. Vismas support har tittat på ärendet och tar detta ärendet vidare till utvecklarna som får titta på det. Teknikern som jag både hade kontakt med tyckte att jag skulle lägga upp detta även här på forumet.

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Du som administratör kan logga in på Mina tjänster i Visma Online och ändra e-postadresser för anställda under Användare men möjligheten finns bara om den anställde finns på ett kundnummer, detta eftersom vi inte kan säkerställa att administratören som vill byta e-post är samma på alla kundnummer användaren finns upplagd på. 
Finns de anställda upplagda på flera kundnummer så ska de däremot ha möjligheten att ändra själva. Detta gör dem genom att logga in på mina tjänster via vismaonline.com - Klicka på sitt namn uppe till höger - Min Användarprofil (inte användare) - Klicka på pennan - Ändra e-postadress. Där kan dem ange sin nya e-postadress dem vill använda och bekräfta bytet med sitt lösenord. 

 

Kontrollera gärna så det är via Min användarprofil de anställda har testat ändra, skulle det fortfarande inte gå så är du varmt välkommen att återkomma för vidare felsökning. 

Ha en trevlig helg! 
/My 
 

En liten följdfråga på detta är hur jag skall kunna ändra ett felstavat namn på en anställd som har Kivra, men inte Visma Anställd?

 

//Davor P

Hej Davor,

Enligt den info som jag har så ska den anställda kunna korrigera detta själv genom att logga in på mina tjänster via vismaonline.com - Klicka på sitt namn uppe till höger - Min Användarprofil och ändra uppgifterna där. Har lite svårt att testa detta själv men om ni inte får det att funka så bara hör av dig igen så kikar vi på det. 

 

/Tinna