Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan man göra en inbetalning från anställd när man samtidigt har en öppen löneperiod?

Hej! Kan man göra en inbetalning från anställd när man samtidigt har en öppen löneperiod? Jag har löneöne för den 24 november öppen och har fått en inbetalning den 16 november som jag vill matcha.

5 SVAR 5
KenArd
CHAMPION

Hej Anna,
Du måste skapa en separat lönekörning som heter "Inbetalning från anställd" i stället för normal.
Det är bland annat för att datumet för inbetalningen ska stämma.

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar! Frågan kvarstår dock kan man ha en annan löneperiod öppen samtidigt? Jag har novembers lön öppen och undrar om jag samtidigt kan skapa en inbetalning från anställd? Mvh Anna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna,

Nej, du kan inte skapa en lönekörningen "Inbetalning från anställd" om inte den tidigare lönekörningen är låst, då skulden inte uppstår förrän lönekörningen är låst.
Har den anställde redan återbetalt skulden kan du korrigera den på samma lönekörning.

I supportdokumentet Inbetalning från anställd finns olika alternativ hur du kan hantera detta.

Ha en fin dag
/Susan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, då har jag fått motsägelsefulla svar från er? I går på telefon fick jag besked och hjälp med att göra en inbetalning från anställning per den 16 november som var en bruttoskuld sedan september samtidigt som jag hade novembers lön öppen. Idag har jag kört novemberlönen. Mvh/Anna Andersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna,

Jag ber verkligen om ursäkt men jag uppfattade din fråga som att skulden uppstod på Novemberlönen och att den anställde visste om detta och betalt in detta omgående (stod inget om att skulden fanns sedan tidigare).

När skulden finns sedan tidigare så går det självklart att skapa en lönekörning med Inbetalning från anställd, då man kan ha 2 pågående lönekörningar samtidigt.


Ha en fin kväll
/Susan