Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan man se gamla lönebesked vid byte av e-post?

Om en anställd byter mailadress, kan personen inte se sina tidigare lönebesked då?
Det händer ju att de har skrivit in fel mailadress från början och inte upptäcker det förrän de skulle fått sitt första lönebesked. Jag vill inte skicka om allas lönebesked igen.

3 SVAR 3
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej Lotta! 

Om en felaktig mejladress är inlagd för anställd så kommer felet ursprungligen från Visma lön eftersom det är där aktiveringen sker. För att justera mejladressen på den anställda så behöver den aktuella adressen ligga med ett hänglås vilket betyder att den ej är verifierad. Du som administratör justerar mejladressen via ert konto på online- välj användare- tryck på aktuell användare.  När du justerat mejladressen och synkroniserat register i löneprogrammet så är det klart. Lönebeskeden kommer ej försvinna när du justerat mejladressen. 

Vänligen 
Jesper

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jesper! Vi har en anställd vars mailkonto blivit hackat och han har därför en ny mailadress. Detta efter att han använt visma-konto ett antal månader. Det vill säga, det fanns inget hänglås på denna användaren. Nu när han har ny mailadress så ser han inte sina gamla lönespecar.
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Lotta, 

Den anställda ska kunna se de äldre lönespecifikationerna om du har gått in på hans konto och ändrat hans mejladress. Detta ska även den anställda kunna göra själv när han är inloggad på vismaspcs.se och klickar på Mina tjänster - Klickar på företagsnamnet högt upp till höger - Väljer Min användarprofil - Klickar på pennan och sedan på länken Ändra epostadress.  

Får ni inte det att fungera så rekommenderar jag att ni kontaktar oss på supporten 

Ha en fortsatt fin dag! /Kristina