Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Semestergrundande föräldraledighet - Visma Lön

Tack snälla för hjälpen, det är ju superbra! Men säg nu då att man blandar sin föräldraledighet med att vara ledig helmånad och sedan någon dag i veckan, samspelar dessa lönearter då så att de känner av när de 120 dagar har gått... eller är det 120 dagar per löneart, om du förstår vad jag menar?

Tack!

MVH
Hedvig
Highlighted
UTFORSKARE

Samma fundering här, använder ju flera olika lönearter ibland. Avdrag per arbetsdag kan det ju också vara, inte bara kalenderdag. Räknar den samman allt?
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Hej,

Är per Ackumulator man får lägga in gränsvärdet så använder ni flera olika lönearter typ kalenderdag, arbetsdagar, timmar osv får ni göra lika på alla dessa Ackumulatorer, sen håller programmet koll på att det blir 120/180 dagar totalt.

Ha en fin dag och återkom gärna om ni har fler frågor
/Susan
Highlighted
NY MEDLEM

Hej, jag undrar om detta fortfarande är aktuellt? Jag har varit i kontakt med supporten fyra gånger och alla säger att det inte går att få varningar när man överstiger 120 dagar, utan att man måste räkna manuellt. Så idag skickade jag länken till detta forum till en i Visma supporten som då fick en varning när hon själv provade vilket varken hon eller kollegorna kände till. Däremot funkar fortfarande inte min ackumulator trots att jag skapat en ny och även ställt in på lönearten. Ingen support lyckas hjälpa mig med vad som eventuellt kan vara fel? Någon som vet?
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej Emilie,

Denna ändring av ackumulatorn fungerar fortfarande.
Använder jag däremot flera lönearter både för kalenderdagar och arbetsdagar med mera så måste man precis som min kollega Susan skriver gå in och ändra på samtliga ackumulatorer.

Var på lönearten menar du att du har lagt in din egna ackumulator? Även om jag skapar en egen så kan jag ej lägga in den på en befintlig löneart.

/Cecilia
Highlighted
NY MEDLEM

Hej Cecilia,

Tack för ditt svar. Ja jag förstår det Susan skriver men det vill dessvärre inte fungera för mig.
Jag har tre ackumulatorer - för kalenderdagar, arbetsdagar och timmar.
Enligt en annan tråd här på forumet ska man gå in på de lönearter man använder (jag använder 3301 och 3309), klicka på fliken egna inställningar och längst ner där under "egen statistik" lägga till sin ackumulator. Så det är detta jag har gjort.
När jag testat om det kommer upp någon varning vid lönekörning så har jag i ackumulatorn tillfälligt haft den inställd på gränsvärde 5 dagar istället för 120 dagar.
Förstår inte varför det inte fungerar?

/Emilie
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej igen,

Jag vet inte exakt vilken tråd du läste det i för din ackumulatorn ska ej ligga inlagd under fliken 3. Egna inställningar och Egen statistik. Inte för denna beräkningen i alla fall.
De ackumulatorer som påverkar en löneart ser du under fliken 2. Övriga uppgifter och ute till höger har du knappen Påverkar ackumulatorer. Där kan du ej lägga in en egen.

Provar du med det istället ska du få en varning vid klarmarkering.

Återkom gärna om det ej fungerar så kanske vi får ta det via direktkontakt istället.

/Cecilia
Highlighted
NY MEDLEM

Hej!
Att lägga in ackumulatorn i flik 3.Egna inställningar läste jag i tråden som har nedanstående länk.
https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/ifcmasrufbjwx

Jag har provat igen enligt din beskrivning. Känns som jag har provat alla möjliga vis men det fungerar tyvärr fortfarande inte. Jag noterade dock nu när jag klickade på knappen Påverkar ackumulatorer på flik 2.Övriga uppgifter så låg min egna ackumulator också där men den försvann när jag tog bort den i flik 3. Så jag har provat på båda vis.
Kan vi ta direktkontakt någon dag vore det jättesnällt 🙂

/Emilie 
Highlighted
NY MEDLEM

Vore det inte bättre om den här ackumulatorn aldrig nollställdes istället för som nu vid årsskifte? Hur kommer man åt att justera det?
Highlighted
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Registrera föräldraledighet som går över i ej semestergrundande - Lön.

Har en anställd som är semesterledig. Hittills har den varit semestergrundande men 7/5 går den över till att inte vara semestergrundande längre. Hur gör jag då? Hittills har jag dragit av semestergrundande föräldraledighet för en hel månad i taget men nu blir det ju i mitten på en månad så då vet jag inte riktigt hur jag skall göra.