Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Knasigt underlag för semester

Hej!

 

Nedan har jag saxat en bild från en av våra anställda som jobbar hos oss på 20%. Till höger ser man underlaget för semester och jag tycker minsann det ser lite galet ut? Borde väl vara ganska många timmar om hon jobbat 8 timmar i veckan sedan förra semesterårsslutet (med vissa undantag), men nu står det -32 timmar? Kan det ha att göra med att hennes schematid är oregelbunden?

 

Tack!

 

Paciolis_apprentice_0-1676466944361.png

 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Paciolis_apprentice 

 

Tack för att du ställer en fråga till oss i forumet. 

Förmodligen beror detta på att den anställde har ett oregelbundet arbetsschema samt att du på lönebeskedet inte lagt in någon kvantitet på raden för månadslön. Du behöver komma ihåg att lägga in periodens timmar på den anställde på raden för månadslön och eventuell frånvaro kommer sedan dras från dessa timmar. Saknas det timmar här blir all frånvaro minus i semestergrundande frånvaro då det inte finns några värden att dra ifrån.

För semesterberäkningens skull kanske det inte spelar så stor roll (om du inte byter till något annat semestervillkor som har med semestergrundande arbetstid i sina beräkningar) men däremot kan annan statistikrapportering vara felaktig då det inte finns någon arbetad tid registrerad.
 

Vill du ha en mer utförlig förklaring utifrån dina värden behöver du kontakta mina kunniga kollegor på supporten. 

 

Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

//Tinna