Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kompskuld på tidigare anställd

Jag har gammal komp-skuld (Den anställde är skyldig företaget) kvar på två tidigare anställda.
De kommer med om jag kör Semesterskuld lista när jag vill kolla igenom tidigare anställda.
Hur gör jag för att städa bort detta ?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

De tidigare anställda, ska de betala tillbaka kompskulden eller är den avskriven manuellt på något sätt?
Har avslutat de anställda helt i löneprogrammet eller ligger de med vid lönekörningar - eller ska det skapas någon mer lönekörning?

/Sofia 
Fd medlem
Inte tillämpbar

De ska inte betala tillbaka
De har bock i "Slutat"
Skulle bara vilja få bort siffrorna som kommer med på listor om jag väljer att ta med tidigare anställda
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej Annelie, 


För att nolla denna kompskuld som ligger på de anställda så skulle du få bocka ur att de har slutat på flik 2 inne på personalregistret, ta med de anställda på en lönekörning och nolla kompskulden med löneart 4112. Detta är normalt något som man gör när man Betalar ut slutlönen för anställda. 


Jag tänker att ni själva får välja om ni vill göra enligt instruktionen ovan, det gör kanske inte så mycket att kompskulden "ligger och skräpar", eftersom att den bara syns när ni väljer att göra urval för att ta med anställda som slutat.


Ha en fin dag! 
/Theodor