Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Koppla löneart till viss resultatenhet

Hos oss ska all Friskvård gå på HR's budget, så oavsett vart man jobbar ska lönearten 1228 Friskvårdsersättning, hamna där. Hur gör jag den inställningen, så att jag slipper gå in och ändra på varje lönebesked?

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej!

 

I dagsläget har vi ingen funktion för att kunna koppla en löneart till en viss resultatenhet. Jag tycker att det var en riktigt intressant idé och har framfört detta till vårt utvecklingsteam. Vi återkopplar i tråden om status på detta framöver.

 

Jag har tittat på vad det finns för alternativa arbetssätt för dig att koppla en löneart till en resultatenhet. Det första alternativet är att göra så som jag tolkar att du gör idag, att lägga in det direkt på lönebeskedet.

 

Det andra alternativen är att du väljer att bokföra anställdas löner på en resultatenhet. Detta ställer du in genom att gå in på fliken Personal - Anställda - välj anställd - Flik 3 Lön - Välj resultatenhet. Vill du läsa mer om detta så kan du kika på vårt hjälpavsnitt Bokföra anställdas löner på resultatenhet och projekt.

 

Om du har fler funderingar så är du varmt välkommen att återkomma till oss i forumet.

Tack för din idé och ha en fin helg!

/Tinne