Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Korrigera felaktig karensavdrag och sjukfrånvaro

Har visma lön 300. Har felaktigt lagt in en karensdag samt sjukfrånvaro på en person. Hen ska ansöka om smittbärarpenning istället. Har fått ok att korrigera på nästa lönespec (istället för återkrav). Men hur rättar jag detta och hur tar jag bort registreringen av karensdagen? 

2 SVAR 2
LW -60
UTFORSKARE

För det mesta går det att vända tecken så att en etta blir minus ett, t ex. Jag vet däremot inte ifall det fungerar överallt att göra så. Öppna Övningsbolaget och se efter ifall du kan vända på tecknen, så att allt blir spegelvänt. Var riktigt noga, så det inte blir fel när du sedan kör skarpt. Ta backup först.

 

Mvh Lena

Hej! 

Ville flika in här i tråden, det finns en färdig funktion för att korrigera detta i programmet om du använder snabbvalen. 🙂 

 

Använder du snabbvalen, i detta fallet snabbvalet Sjuk så kan du gå till Lönearbete - Kalendarium - dubbelklicka på en dag i snabbvalets period - du får upp snabbvalet och dess intervall och du kan välja Korrigera snabbval. På nästkommande lönekörning kommer programmet automatiskt ha lagt in lönerader med omvända tecken som backar värdena.

 

Har du lagt upp avviklesens lönearter manuellt på lönekörningen så har @LW -60 gett dig lösningen ovan, tack för det Lena! 

Ha en fin torsdag! 
/My