Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Korrigera lön efter beslut från tillväxtverket om ok på korttidsarbete

Hej!

Har ansökt och fått beviljat korttidsarbete från 23:e mars. Fick inte svar förrän i maj.

 

Behöver alltså korrigera lönen för sista dagarna i mars och för April. 60% permittering och 7,5% minskad lön.

 

Hur gör jag?

 

Steg två, om det blir aktuellt med 80% permittering, hur gör jag då i efterhand från 23:e mars?

 

TACK!

4 SVAR 4
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 

Jag tror att du kan hitta svaret på din fråga i vår forumtråd Frågor och svar om korttidsarbete/korttidspermittering, just din fråga besvaras på punkt 6. Hanteringen vid 80% är samma. 

Hoppas att detta hjälper dig på vägen och skulle det uppkomma följdfrågor får du gärna återkomma! 🙂 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

 

Lyckas inte skapa en ny fråga utan hittar bara denna väg att skriva ett nytt inlägg, missar jag något?!

 

Nya utmaningar med lönekörning och korttidsarbete. Nuvarande Månadslön efter löneväxling är x, nu vill jag ändra denna med avdrag (lönesänkning med 12%) men jag vet inte hur jag ändrar detta?

 

 

Hej Headline,

För att skapa en ny fråga behöver du först och främst vara inloggad i forumet och ta gärna för vana att först söka i forumet efter din fråga, för många gånger finns frågan redan besvarad. Finns inte din fråga så står du under fliken Frågor och funderingar och klickar på den gröna knappen - Påbörja ett ämne.

I användartipset Så använder du Visma Spcs forum hittar du en arbetsgång med en detaljerad beskrivning. 

Vad gäller din fråga om korttidsarbete så finns vårt hjälpavsnitt korttidsarbete som beskriver exakt hur du ska hantera detta. 

Ha en fortsatt fin eftermiddag! /Tinna 

oscarwww
MEDLEM

Jag har permitterat mig själv i eget AB. Nu har jag glömt att göra löneavdraget på 12% (80% permittering) för April och Maj. Kan jag lägga till avdragen för dessa månader i Juni istället?