Hej,
Jag behöver korrigera en felaktig sjukskrivning som ägde rum i augusti. Om jag använder korrigera snabbval så går detta inte för det är en låst lönekörning emellan. Låser jag upp den gamla lönekörningen så vill det korrigerande snabbvalet hamna på förra lönebeskedet. Jag vill att korrigeringen ska ske på lönebeskedet denna månad. Hur gör jag då?
Kanske kan du bara ta lönearerna i omvänd?
Hej,
Jag testade men det funkar inte att få ett plus belopp på sjukavdragen.
Jag lovar inte att det fungerar i din situation, men detta hittade jag i mina kom-ihåg-noteringar:
Gör så här för att ändra en felaktig registrering som gjorts via snabbval:
Knappen Korrigera snabbval är endast aktiv för snabbval som ingår i en avslutad lönekörning. När du korrigerar ett snabbval blir registreringen överstruken i kalendern och korrigeras på nästa lönekörning.
För att se de ursprungliga och korrigerade registreringarna klickar du på det överstrukna snabbvalet i kalendern och väljer Visa korrigerade snabbval. Här kan du även ta bort ett korrigerat snabbval genom att klicka på knappen Ta bort korrigering.
På den lönekörning där snabbvalet tidigare var registrerat är nu det korrigerade snabbvalet överstruket. På nästa olåsta lönekörning visas det korrigerade snabbvalet med ett rött kryss. På nästa rad visas det nya snabbvalet.
Hej,
Det var detta jag har gjort. Det funkar inte för det är en låst lönekörning emellan. Därför jag undrar hur jag gör istället.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.