Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga in helglön i förväg

Kan man lägga in i förväg alla dagar som de anställda ska ha helglön?

7 SVAR 7
KenArd
CHAMPION

Hej Eva,
Svar ja!
Mosa på så slipper du sen då;)

MVH

Kenneth
Thomas51
CHAMPION

Detta borde komma med automatiskt. Programmet vet ju hur många arbetstimmar det är varje månad, så då borde dagarna med helglön (arbetsfria måndagar-fredagar) komma med automatiskt.

Var lägger man in dessa dagar i förväg? Har personal med timlön och fick då lägga in manuellt på varje person de tre helgdagar med lön som var på senaste lönen.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @FredrikLundgren 

 

Tråden är skriven av en kund som använder Visma Lön 600 och vad jag förstår arbetar du i Visma Lön Smart. 

 

För att betala ut helglön till anställd med timlön i Visma Lön Smart lägger du manuellt in löneart 1110 - Helglön, timavlönad på lönebeskedet. Värdet hämtas från fältet Helglön under Lön Smart - Anställda, fliken Lön.

 

Detta hanterar du manuellt precis som du skriver.

 

Bra jobbat!

/Tinna

Ah, jag är inte van med forumet och missade den detaljen. Men jisses, det måste ju gå att lägga in en kalender på nåt vis. Nu är vi bara sex st iofs men det tar ju en ohygglig tid i onödan.

Hej @FredrikLundgren 

 

Det är helt ok 🙂 och jag är helt med på att det skulle vara smidigt om du kunde lägga in i kalendern i förväg. 

 

För att minska risken att glömma lägga in helglön så kan du lägga till 1110 som återkommande lönerader på de anställda och så fyller du bara i datumen på varje lönebesked om och när det är aktuellt med helglön. Fältet för återkommande rader hittar du under Anställda och fliken Lön.

 

Sedan får du väldigt gärna lämna ett önskemål till våra utvecklare av Visma Lön Smart via en knappen längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma Lön Smart. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

Ha nu en fin dag och funderar du på något så finns vi här. 

/Tinna

 

 

Ja, det gör jag men det är ändå lätt att missa plus att det tar tid att göra det på alla. Jag ska lägga in det som förslag!