Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga till borttagen anställd i ny lönekörning

Jag har i dec lönekörning låst upp en klarmarkerad lönekörning för att kunna ta bort en anställd ur lönekörningen då den anställde hade lämnat en felaktig timrapport och vi skulle avvakta med utbetalningen. Nu är timrapporten korrekt och jag ska göra en extra lönekörning. Den anställde kommer med i lönekörningen, men lönespecen är blank, inte ens den fasta månadslönen kommer med. Vad kan ha hänt ?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När du gör en löneutbetalning av typen "Extra lönekörning" så tas aldrig några lönerader med utan då får man lägga till dessa själv. Detta gäller såväl månadslön, timlön, rader på standardlönebeskedet och rader från kalendariet.
Tanken med detta är att just typen "Extra lönekörning" endast ska användas när man gör någonting utöver standardförfarandet och då ska man inte ha med standardlönearterna.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, med andra ord så får jag göra en till ordinarie löneutbetalning antar jag.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Du kan välja "Ordinarie lön" på typ av lönekörning sedan tar du "Extra lön" på beskrivning av lönekörning när du skapar ny lönekörning. Detta gör det också möjligt att ha dem på samma utbetalningsdatum.