Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga upp nyanställd med arbetstidsförkortning

Jag vill kunna lägga upp en nyanställd med rätt uppgifter för att programmet själv ska kunna räkna fram arbetstidsförkortning enligt Byggnads, hur gör jag? 

4 SVAR 4
KenArd
CHAMPION

Hej Stefan,
Det kan du bara göra i Lön 600, där finns stöd för ATF.
Det finns andra godisfunktioner i Lön 600 som inte finns i 300 (t.ex.arbetsgivarintyg) så i ditt fall kan en uppdatering vara värt sekinerna.

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Då blir jag nyfiken, för jag kan inte hitta funktionen i lön 600 för att boka upp arbetstidsförkortning,

eller betala ut, då den inte finns enligt support som jag pratat och chattat med. Det gäller avtal med Byggnads där man bokar upp en viss procent från intjänad lön.

Får därför manuellt boka upp i bokföringen det upplupna. Som bäst försöker jag lösa  problemet med utbetalning, då det måste ske manuellt också. Hoppas detta kan lösas till 2018.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Eva,

För att kunna använda arbetstidsförkortning måste funktionen aktiveras, detta gör du under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Inställningar - längst ner på sidan ska du markera rutan "Företaget använder Arbetstidsförkortning/arbetstidskonto.

När detta är gjort går du till Personal - Arbetstidsförkortning och väljer Avsättningsprincip, Valblankett, Anställdas val och Avsättning.

Ha en fin dag
/Susan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Detta fungerar INTE med Byggnadsavtalet. Jag blir förvånad, då jag läser om att detta "problemet" fanns redan för 5 år sedan och fått förfrågningar om detta till Er. Har arbetat med lön Special och där finns den. Men tyvärr ska ju inte Specialen uppdateras efter 2017. Procentsatsen går att lägga in. Men  lön 600 kan INTE  boka upp det upplupna från varje anställd med ett bokföringskonto till bokföringen, tycker jag är dåligt. Det finns ju "tidbank", varför inte lägga till "penningbank" för upplupna ATF?

Nu bokför jag med SIE-fil till bokföringen från lönerna, men måste manuellt lägga till upplupna ATF i bokföringen. Man ska inte behöva bokföra manuellt efter överförd filsändning till bokföringen.

Ni marknadsför fel och blev uppriktigt sagt ledsen när jag upptäckte bristen på lön 600.