Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Läsa in fån sticka utan att lägga in nytt företag?

Hej! Behöver hjälp att läsa in ett befintligt företag från sticka. Har laddat ner programmet från nätet. Hur gör jag för att slippa lägga in nytt företag och bara läsa in istället direkt?

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har också eftersökt något liknande. T.ex. att lägga företagen på Dropbox. Men det går inte. Kan tänka mig att det är databashanteraren som sätter stopp för detta.

Enda sättet är att i Visma Lön skapa en säkerhetskopia av ditt befintliga företag till stickan från den dator där företaget finns nu. Skapa sedan i den andra datorn ett nytt företag genom att läsa in säkerhetskopian från stickan.

Har du företagsdata från ett annat löneprogram torde det inte vara möjligt att läsa in i Visma Lön. Ring och fråga supporten, kanske det finns möjlighet till konvertering från andra löneprogram.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

 

Under Arkiv - säkerhetskopiering kan du välja Återställ säkerhetskopia. Då läses informationen över utan att du får ett extra företag upplagt. 

 

Så länge företaget finns i löneprogrammet så går det att välja ovanstående. Har du däremot installerat löneprogrammet på en ny dator där det inte finns några företag så får du välja Nytt företag - Skapa företag från säkerhetskopia.

 

Lars, detta kanske inte var svar på din tanke? Det låter som att du vill spara information på något annat sätt än på datorn eller ett USB. I så fall skulle jag rekommendera backup-tjänsten som finns. Läs gärna mer om den på vår hemsida om backup till företag

 

Hoppas detta ger er lite tips på hur ni kan jobba på ett bättre sätt!

 

Ha en fortsatt bra dag!

/Sanna