Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ledig utan ersättning

om en anställd vill vara ledig utan att ha semesterdagar att ta ut.
har det någon betydelse om man väljer tjänstledig eller övr frånvaro om ledigheten ej skall vara sem grundande ?
vara semestergrundande

4 SVAR 4
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Väljer du tjänstledighet så blir den registrerade frånvaron semestergrundande, medan övrig frånvaro kan registreras både som ej semestergrundande och semestergrundande. I övrigt är det vad jag kan se samma inställningar för de bägge typerna av frånvaro.
Inger_1
MEDLEM

Jag har en person som arbetat del av dag och inte har någon ledighet att ta ut. Han skulle i ett privat ärende och har sjukanmält sig, vilket jag tycker blir fel. Hur hanterar andra sån frånvaro? Jag tycker själv att det borde vara ej semestergrundande tjänstledighet men alternativen att välja semgrundande eller inte finns inte i Stämpla.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Inger,

I ditt scenario ovan, skulle lönearten 3334 - Avdrag övrig frånvaro timavdrag, ej semgr kanske kunna vara något. Den kan du ange ett datumintervall och hur många timmar den anställde varit frånvarande och den hämtar värdet från den beräknade timlönen på fliken 3 lön i anställningsregistret. Denna lönearten fungerar mot månadsavlönade.

Tack för din fråga.

/Victor
KenArd
CHAMPION

Hej,
Kompletterar Victors braiga förslag som också finns som snabbval i kalendariet  - Övrig frånvaro

MVH

Kenneth