Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Becke111
MEDLEM

Lön 600 2022.0

Efter uppdateringen till 2022.0 av Lön 600 fungerar ingenting. Går klicka på arkiv och få alternativen under där men inget annat. Har reparerat, avinstallerat, ominstallerat. Avinstallerat och återinstallerat förra versionen och får svaret att det inte går då databasen är skapad av nyare program. Avinstallerat. Återinstallerat 2022.0

samma resultat.

inte kul

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Becke,

Tänker att du har gjort precis så som jag själv skulle ha testat och det är riktigt bra jobbat att du testat både reparation, av- och ominstallation innan du kontaktar oss. Se nu till att du avinstallerar den äldre versionen via kontrollpanelen och så vill jag be dig prova att köra installationsfilen för version 2022 igen. Blir det fortfarande ingen förbättring så kommer vi nog behöva koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig. Jag kommer registrera ett ärende som finns på ditt kundnummer när du ringer in till oss. Där bifogar jag även denna tråd så du slipper berätta allt igen. 

 

Hoppas du löser det och annars är du välkommen att kontakta supporten!

Tinna

Efter att både support och tekniker varit inne så kom de fram till att versionen 2022.0 inte går att köra i helskärmsläge. Gör man ett fönster så fungerar det. Svårt att tro att det bara är på vår dator det blir så, kanske kan någon annan kund spara ett antal timmar framför datorn om de läser här (eller väntar med uppdateringen till rättad version). 

Tack Becke för att du uppdaterade din tråd och på så vis hjälper andra användare (och mig som inte hade en aning om detta). 

 

Önskar dig en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet. 

/Tinna