Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Linda_21
MEDLEM

Lön Anställd och OB

Hej,

Jag försökte skapa en ny period som heter måndag-torsdag. men vad ska jag fylla i under datum? Jag tänkte att det är säkert startdatum, så jag la in 3/1. Ob trillar endast ut den dagen.... Hur får jag ob att trilla ut varje dag mellan måndag till torsdag och inte bara ett datum?

chatt visma.PNG

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Linda_21 och tack för din fråga!

 

För att få samma OB måndag-torsdag lägger du upp en rad för respektive dag och väljer samma OB-regel för dagarna.

Här nedan ser du ett exempel på hur det kan se ut:

 

 

Jag hoppas att detta hjälpte dig i din fråga. Om något känns oklart eller om du har andra funderingar är du alltid välkommen att återkomma till oss i forumet.

/Tinne

 

Tack för svar, men kan man inte lägga upp egna perioder? För det var det jag försökte. Man kan bara använda de som finns? 

Hej Linda_21!

 

Du kan lägga upp en egen period under Redigera avtal - OB-regler. Klicka på plustecknet längst ner till höger i listan och därefter på pennan för att lägga till en period. Välj Skapa ny för att lägga upp en egen period. Dock behöver du, som jag skrev ovan, skapa upp en OB-regel för respektive dag för att få det utfall du beskrev i ditt inlägg.

 

Återkom gärna om du har fler frågor!

/Tinne