Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lön Anställd

Hej!  Hur gör man för att lägga in en ny e-post på en anställd som avslutat sin gamla e-post och inte kommer ihåg sitt lösenord till Lön Anställd, så att han kan stämpla in och ut på dagarna igen ?

//stefan

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Stefan!

Följer du nedan punkter så ska det gå bra att ändra e-postadressen för den anställda men först vill jag skicka med dig en liten förmaning 🙂

Att återställa den felaktiga kopplingen för den anställda ska enbart användas om man inte kan ändra e-post för den anställda på något annat sätt, detta då historiken som finns i tjänsterna kommer att försvinna.

 

1. Gå in i löneprogrammet och välj upp den anställda. Där kan du sedan bocka ur alla digitala tjänster dvs. Visma lön anställd och Visma Utlägg. Du behöver även säkerställa att "skicka lönebesked med"  är ändrat till papper. Dessa inställningar gör du på fliken 1 och 3. 

2. Spara och synkronisera 

3. Därefter kan du sätta tillbaka bocken för tjänsterna som den anställda ska ha tillgång till. 


4. Högerklicka på skärmen och välj "Återställ felaktig koppling mot internettjänster" 

5. Därefter kan du ändra e-postadressen och sedan spara och synkronisera och då ska det fungera för den anställda sedan. 

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig antingen till mina duktiga kollegor på supporten eller här i forumet. 

 

/Tinna 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Okay tack så mycket..

då får jag försöka med det imorron 🙂

//Stefan

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej..

Tack så mycket nu funkar allt som det ska .

 

//Stefan

Skönt att höra och tack för återkopplingen. Funderade precis på hur det hade gått för dig. 

 

Glad sommar! /Tinna 🙂