Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Lön anställd - föräldraledig

Jag har en anställd som är föräldraledig 25 % lagt in nytt schema för hen. När hen ska stämpla in kommer alternativet föräldraledig upp först i händelse och måste ändra till arbetad tid innan stämplar in. Hur ändrar man så det blir arbetad tid som första alternativet i händelse?  
4 SVAR 4
NY MEDLEM

Re: Lön anställd - föräldraledig

Samma problem uppstår om man lägger in deltidssjukskriven och det svar jag fått är att just nu finns inget annat alternativ än att ändra dagen manuellt (som du beskriver) eller lägga in frånvaron i efterhand istället för i förväg. Helt värdelöst......Har försökt förklara för supporten att jag vill kunna titta i kalendern och se hur länge någon ska vara frånvarande och inte bara lägga in det i efterhand.

Hejsan Hasse! 
Vad har den anställde för schema? 
Har den anställde "Ej schemalagd" arbetstid så vet inte programmet hur mycket den anställde skulle ha jobbat den dagen & då måste du först lägga in arbetad tid & först därefter frånvaron.

Ha en trevlig dag! 

/ Emma 
NY MEDLEM

Hej,
Den anställde har arbetsschema på 75%. Och som jag skrev när hen ska registreratid kommer föräldraledig upp måste ändra till arbetad tid. Varje dag samma.
ANSTÄLLD

Hej Hasse,
Om du tittar i Kalendariumet på denna personen, står där timmar på de dagar personen ska jobba?

/Annelie