Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ing-Mari3
MEDLEM

Lön och slutlön

Har en anställd som slutade 10/11. Betalar ut månadslönen samma månad med avvikelser från månaden före. Han har således fått hel månadslön för november. Då borde det ju rimligtvis bli avdrag för de dagarna han inte jobbade 11-30/11. Men detta sker inte automatiskt?? Hur gör jag?? / Ing-Mari

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Då får du ange det som frånvaroavdrsg och jämka det mot eventuell innestående semester

Mikael pettersson
Ing-Mari3
MEDLEM

Och då går det ju inte att göra för dom datumen han har varit frånvarande från 11/11 och framåt. Eftersom jag satt slutdatum.
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Då låter det som att du har lagt in ett anställd t o m datum under Personal - Anställda på den anställde, flik 2 Anställning, efter att du gjort lönekörningen för november.

Programmet fungerar som så att om du lägger in anställd t o m datum 20171-11-10 och sparar, sedan gör lönekörningen för november så känner programmet av att det finns ett anställd t o m datum på den anställde och denne får således istället daglön för 1-10 november. Månadslönen byt alltså ut mot daglön istället.

Om personen nu har fått en månadslön för hela november så kan du hantera detta genom att på lönekörningen i december lägga in 1101 Månadslön med minustecken i belopp för november, på så sätt drar du tillbaka månadslönen som den anställde fick i november. Sedan kan du lägga till 1103 Daglön för 1-10 november. Detta kommer som Mikael nämner justeras mot slutlönen.

Ha det fint!

Moa
Ing-Mari3
MEDLEM

Tack för hjälpen, funkade fint.