Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Löneart 1406 Visma Lön 300

Hej,

Jag har en fråga om den senaste uppdateringen av Visma Lön 300

Såg att ni hade lagt till löneart 1406, Aktieutdelning 20% skatt.

Om jag använder den, kommer den att komma med på den individuella arb givar deklarationen för den månaden som utbetalningen sker , även om man gör en separat utbetalning för den?

Är det också så att det skapas en KU31 i systemet nu när det blir dags för kontrolluppgifter?

Hälsar

Cecilia Löfquist

cecilia@lofquist.me

3 SVAR 3
NY MEDLEM

Svar: Löneart 1406 Visma Lön 300

Hej,

ingen som kan svara på detta? 

Trodde att SPCS var aktiva här.

UTFORSKARE

Vissa frågor är bättre att ta med supporten direkt.

Tycker att chatt-tjänsten som finns till supporten är superbra, man får snabbt svar.

ANSTÄLLD

Hejsan! 

Ser att du inte fått din fråga besvarad, får be om ursäkt för det. Som du kanske sett så har vi varit mitt i ett byte utav plattform för vårt forum så alla rutiner har helt enkelt inte landat. Det kommer bli bättre framåt. 🙂
Precis som CarinaEsp skriver, är det akut så får du absolut snabbast hjälp hos vår support via chatt eller telefon som du kan kontakta här

Gällande din fråga om du inte hunnit få hjälp kring det än är svaret ja. Det kommer komma med på arbetsgivardeklarationen där löneart 1406 har använts och betalats ut, detta är oberoende på om den är med på en egen lönekörning eller ordinarie lönekörning. Det går helt enkelt efter utbetalningsdatum när det redovisas. 

KU31 går inte att skapa i Visma Lön 300 men vi har vi idag stöd för det i vårt skatteprogram Visma Skatt.

Återkom om något känns oklart. 
Ha en bra dag! 
/My