Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Malin_45
MEDLEM

Löneart för Friskvårdsbidrag

Vilken löneart ska jag lägga friskvårdsbidraget på i Visma Lön 300 för att det ska synas i fältet Friskvårdsbidrag i appen Visma Min Lön?

6 SVAR 6
Malin_45
MEDLEM

Någon som vet??
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej Malin! 

Vi rekommenderar att du använder lönearten 1227 övrig nettoersättning. Du kan döpa om den till ett mer passande namn genom att gå via Lönearbete - Lönearter - leta upp lönearten 1227 och markera den så kan du välja kopiera knappen så skapas en ny som får numret 12271. Nu kan du döpa den till exempelvis friskvårdsbidrag. 

Ha en fortsatt fin dag!
sivlai
MEDLEM

Jag ska betala ut friskvårdsbidrag till anställda och hittar ingen löneart för det. Kan jag kopiera lönerart 1250 Hyresersättning? För det ska väl vara en nettoersättning som är skattefri?

Hej, @sivlai 

 

Vi rekommenderar att du använder lönearten 1227 övrig nettoersättning. Du kan döpa om den till ett mer passande namn genom att gå via Lönearbete - Lönearter - leta upp lönearten 1227 och markera den så kan du välja kopiera knappen så skapas en ny som får numret 12271. Nu kan du döpa den till exempelvis friskvårdsbidrag. 

Ha en fortsatt fin dag!

Magnus71
MEDLEM

Hej, hur gör man detta i e-ekonomi?

Hej @Magnus71 

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

 

Vi har ingen löneart som heter friskvårdsbidrag i Visma Lön Direkt men eftersom friskvårdsbidrag är en nettoersättning så hade jag rekommenderat lönearten som heter "Övrig nettoersättning". Sedan kan du undertill lägga en textrad för att förtydliga vad ersättningen avser.

 

Vill du läsa mer om friskvård rekommenderar jag min kollega Mimmis fina artikel Friskvårdsbidrag 2023 - boosta hälsan med friskvård

 

Ha en härlig dag

/Tinna