Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lönearter för beredskap

Hej! jag har haft Kontek sen jag började på mitt jobb och nu byter vi till Visma Lön 300 och jag stöter såklart på en hel del bekymmer 😞 men just nu så försökte jag få hjälp av supporten att hitta rätt beräkningsformel då vi har 3 typer av beredskap - Vardagar, Helg och Storhelg. jag behöver räkna ut underlagen så det blir rätt.

Är det någon här som har beredskap med? hur har ni löst beräkningsformeln?

Kontek hade formeln Månadslön*Heltid/1400 eller Månadslön*Heltid/700 eller Månadslön*Heltid/350

Otroligt tacksam för hjälp!!


Kan denna uträkning bli korrekt? Månadslön*SysselsättningsgradProcent/1400
(OBS har 1 anställd som ej jobbar heltid men månadsavlönad)

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

På vår hemsida finns en förteckning över beräkningsformlerna du kan lägga in på dina lönearter. Denna kanske du har kikat på. Jag tänker precis som du, att det är Sysselsättningsgrad du kan använda, alternativt variabeln  VeckoArbetstid. Båda dessa tittar på schemat du har på den anställde. Så viktigt att du har lagt upp scheman på alla anställda som ska få denna ersättningen. 

Jag vet inte riktigt vad "Heltid" hämtar ifrån i Kontek, tittar den på sysselsättningsgraden eller antal timmar personen jobbar? 

Månadslön*100%/1400
eller
Månadslön*40 timmar/1400


Har du något exempel med belopp? 

Jag rekommenderar dig att lägga in en beräkningsformel på lönearten på år 2018. Skapa en lönekörning, plocka upp lönearten och kontrollera vilket belopp du får. 
Får du samma belopp som i Kontek? Ja, då är det bara o köra 🙂 Får du inte det så behöver du en annan variabel i formeln. Gör om och testa igen. 

Så mitt tips - testa! 🙂 

Hoppas du får ihop det!
Ha det gott!
/Sanna