Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Monica38
MEDLEM

Lönearter

Jag försöker lägga upp en löneart för Sjuklön OB-ersättning. Beräkningsformeln för Sjuklön OB 1 ser ut så här: LöneartAPris(1159)*0,8+LöneartAPris(1149)*0,8

Sen lägger jag upp Sjuklön OB 2 så här: LöneartAPris(1160)*0,8+LöneartAPris(1150)*0,8

Och Sjuklön OB 3: LöneartAPris(1161)*0,8+LöneartAPris(1151)*0,8

Den första fungerar men de båda andra räknar inte ut sjuklön för Löneart 1150 och 1151. Var ska jag leta efter felet?

 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

 

Hej Monica!

Ursäkta att det har dröjt med svar, jag har också testat fram och tillbaka men får inte heller ihop detta. Tänker att du skulle kunna höra av dig till supporten så får ni prata om hur du skulle vilja ha det och om vi inte har möjlighet att lösa det via den kontaktvägen så får du en hänvisning till någon expert som får kika på det.

I supportavtalet ingår inte hjälp med egna lönearter, men det kanske finns något i progrmamet som du och jag har missat och som skulle kunna fungera för dig. 

 

Hoppas att det löser sig och ett tips är att hänvisa till forumtråden som finns på ditt kundnummer så slipper du dra alla formlerna via telefon. 

 

Välkommen att kontakta supporten.

/Tinna

Monica38
MEDLEM

Hej!

Efter att ha väntat över två timmar för att komma fram till supporten insåg jag att de stängde kl 15, en halvtimme efter att jag började ringa. Men jag överlistade systemet själv! Man måste lägga in OB som rad i standardlönebeskedet med noll timmar om man inte har någon OB-ersättning för personalen. Sen blir det ett värde på sjuklönen! Gäller alla Ob-ersättningar, jag har OB1, OB2 och OB3 i mitt avtal

Hej Monica!

Ja vi har på grund av hög sjukfrånvaro tvingats att stänga telefonerna vid 15 och jag kunde absolut ha skrivit det till dig. Förlåt! 

Men snyggt jobbat och stort tack för att du återkopplade till mig. 

 

Trevlig helg!

Tinna