Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna BIK
MEDLEM

Lönebesked - Visma lön anställd

Hej! Vi har börjat använda Visma lön anställd till 2 av våra anställda och tänker då att vi inte ska behöva skicka lönebeskeden via Min lön/Kivra längre (vilket kostar 9 kr extra per anställd) utan istället meddela dem på något sätt att de kan gå in i sin Visma lön anställd app och se lönebeskedet där.
Hittar inte någonstans där vi kan ställa in detta utan vi kan bara välja att skicka lönebeskeden på papper eller via Visma Min lön/Kivra?
Mvh /Anna Birgersson

BIK AB

4 SVAR 4
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Anna BIK!

 

För att kunna skicka lönebeskeden digitalt behöver företaget vara anslutet till tjänsten Visma Min Lön/Kivra. Då kan dina anställda se lönebeskedet i Visma Lön Anställd appen, och när du har ett lönebesked att läsa får du en notifiering i mobilen. Det går inte bara att ha Visma Lön Anställd aktiverat och skicka lönebeskeden dit. 

Visma Lön Anställd är till för att medarbetare själva kan registrera sina tider direkt i mobilen eller på datorn och på så vis få full koll på sin frånvaro, övertid och semester. Medans Visma Min Lön/Kivra är för att enkelt kunna skicka digitala och säkra lönebesked.

 

Ha en fin dag!

// Anton

Detta borde ni ju kunna lösa då Visma lön anställd ju också är en digital tjänst där de anställda ser sina saldo och lägger in sina timmar.
Har man i dagsläget Visma lön/Kivra aktiverat så hamnar ju även lönebeskeden där och det borde de ju kunna göra även utan att ha den tjänsten aktiv.
Visma lön anställd kostar 29 kr per månad/anställd och då borde juden tjänsten ingått där kan man tycka.
Som det är nu får vi ju då betala ytterligare 9 kr /anställd för att de ska få beskeden digitalt vilket känns lite tokigt.
Mvh /Anna

BIK AB

Detta borde ni ju kunna lösa då Visma lön anställd ju också är en digital tjänst där de anställda ser sina saldo och lägger in sina timmar.
Har man i dagsläget Visma lön/Kivra aktiverat så hamnar ju lönebeskeden där och det borde de ju kunna göra även utan att ha den tjänsten aktiv specifikt när man har Visma lön anställd.
Visma lön anställd kostar 29 kr per månad/anställd och då borde ju den tjänsten ingått där kan man tycka.
Som det är nu får vi ju då betala ytterligare 9 kr /anställd för att de ska få beskeden digitalt vilket känns lite tokigt.
Mvh /Anna

BIK AB

Tack Anna för din feedback vad gäller modellen för digitala lönespecifikationer och tidsregistrering i Lön Anställd.
Det är lite olika upplägg beroende på vilket löneprogram du har hos oss, men vi förstår hur du menar. Även om detta inte kommer att ändras just nu, är det bra för oss att ta det med oss i dialoger framåt kring hur en modell kan bli bättre och mer tilltalande.

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

//Tinna