Hej!
Det går inte att skapa lönebesked för personer som har ett datum i rutan "Anställd t o m datum" i anställningsregistret. Jag fick lösa det genom att ta bort datumet, skapa lönebeskedet och därefter fylla i datumet igen. Antagligen en bugg i systemet som behöver åtgärdas. Personerna i fråga hade ett slutdatum i december och lönen ska utbetalas nu i januari.
Löst! Gå till lösning.
Hej!
Den rutan var inte ibockad då slutlönen ännu inte var gjord.
När väl supporten ringde upp efter 4 timmar så hade jag själv kommit runt problemet.
Fick då som svar att fler hade hört av sig med samma problem.
Kan nämna att vi även använder VLA så vet inte om det kan ha med saken att göra.
Hej ansun!
Kan det möjligen ha varit så att du även hade bockat i rutan "Har slutat och slutlön är utbetald" på fliken 2 Anställning? När den rutan är markerad så kan du inte längre skapa ett lönebesked till den anställda. Jag har testat lite fram och tillbaka och kan inte framkalla det du beskriver men kommer att hålla ögon och öron öppna om det är någon annan som upplever samma sak.
Tack för att du hörde av dig och ha en fin vecka.
Tinna
Hej!
Den rutan var inte ibockad då slutlönen ännu inte var gjord.
När väl supporten ringde upp efter 4 timmar så hade jag själv kommit runt problemet.
Fick då som svar att fler hade hört av sig med samma problem.
Kan nämna att vi även använder VLA så vet inte om det kan ha med saken att göra.
Hej igen ansun,
Så skönt att det löste sig för dig men skulle det hända igen så vill vi gärna att du hör av dig så vi får kika på hur det ser ut hos dig.
Tack för att du återkopplade till oss.
TInna
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.