Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Weronica1
MEDLEM

Lönekörningar borta efter datorkrash

Behöver support/hjälp kring förlorade lönekörningar då min dator gick sönder och krävdes en ominstallation av allt.

Nä ingen säkerhetskopiering senare än juni 2020, så lönekörningar juli – december är borta. 😲

Finns det något sätt att snabb lägga in eller får man göra månad för månad separat utefter lönespecarna?

Och manuellt varje lönespecifikation för sig?

 

Weronica

1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!
Usch vad tråkigt att höra! Har du fått åtkomst till någon av de gamla filerna som fanns på datorn innan krashen? Isåfall går det kanske att återskapa företaget.

Antingen om du hittar säkerhetskopian som skapas automatiskt när du uppdaterar. Säkerhetskopian sparas på C:\ProgramData\SPCS\SPCS Lön\SavedBeforeConvert.

 

Du kan också använda filerna SPCS_Lön_Ftg1.mdf och även SPCS_Lön_Ftg1_log.LDF. De filerna ska ligga under C: - ProgramData - Visma - Shared data - MSSQL12.VISMA - MSSQL - DATA
Du kan flytta filerna dit och sen göra en reparation i Visma Assist.
Det gör du genom att söka efter Visma Assist Lön i din dator och när du får fram det så väljer du att Reparera Visma Lön.

Får du tag på några av dina tidigare filer och inte löser det så kan mina kollegor på supporten hjälpa till.

 

Om det inte går att återställa uppgifterna så behöver du lägga in dem manuellt. För att det ska bli mest korrekt behöver du lägga in dem lönebesked för lönebesked 😞

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~