Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Magnus Erixon
UTFORSKARE

Lönestatistik timlön

Jag ska skicka in lönestatistik till Svenskt Näringsliv för september. Vi har bl.a timanställda som ska ingå i detta. Men när rapporten tas fram i Visma Lön 600 så inkluderas ej aktuell timlön? Nån som vet varför? Övriga koder (löneform ruta 5) är korrekt och de anställda inkluderas, men just inte själva timlönen (ruta 10 lön)

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Magnus Erixson

Tack för en klurig fråga. Alltid svårt att felsöka via forumet i och med att vi inte kan se vilka inställningar som är gjorda så jag tänker att vi börjar med att du kikar i programhjälpen Vilka ska ta med i lönestatistisken

 

Om den anställde har fått lön under rapporteringsmånaden och har rätt inställning för Svenskt Näringsliv under Personal - Anställda, fliken Statistik, men ändå inte kommer med i rapporten kan det bero på att enhet inte är vald för lönearten eller att uppgift om antal arbetade timmar saknas på periodens lönebesked.

 

Läs gärna mer i programhjälpens avsnitt Varför kommer inte den anställde med på rapporten för Svenskt Näringsliv? Om inte heller detta hjälper dig så behöver du kontakta min kollegor på supporten för vidare felsökning. 

 

Jag blir jätteglad om du hör av dig med en uppdatering om hur det går för dig. 

 

//Tinna