Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Min Lön - byta e-post

Jag har lagt in fel e-post på en anställd, han har alltså inte kunnat verifiera e-post adressen.
Hur gör jag för att rätta till detta?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Om den anställde inte har verifierat sin mailadress så kan du själv logga på VISMA online och ändra hens mailadress. Skriv sedan in ditt egen lösenord och spara.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Nu är det så när jag inte fattade hur jag skulle göra la upp hen som ny användare så nu säger programmet att e-post adressen redan används än fast jag inaktiverat hen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Maggan!

Om du har skrivit en felaktig e-post som aldrig verifierats och samtidigt skapat en ny användare på vismaspcs.se - mina tjänster behöver du återställa kopplingen på den felaktiga e-posten i Visma Lön och sedan koppla till rätt e-post.
Detta är en lösning som inte ska användas mer än i nödfall och inte bara för att en användare byter e-post.
Då är tanken att man ska jobba enligt Lottas instruktion ovan, eller att den anställda loggar in själv och byter e-post. Då synkas den nya e-posten ner automatiskt till Visma Lön nästa gång en synkronisering görs. Spara den här länken så ni har instruktionerna nära nästa gång 🙂 

Nu ska du göra såhär.
1) Ingen av e-posterna ska vara inaktiva på Mina tjänster. Se till att båda ligger aktiva där.
2) Gå till Visma Lön - Personal - Anställda - öppna den anställda - flik 1 e-post arbete.
3) Högerklicka på e-posten och väljer Återställ koppling mot internettjänsterna.
4) Skriv in den nya e-posten och välj att personen ska ha tillgång till Mitt Lönebesked på flik 3.
5) Synkronisera.
Efter att du synkroniserat går du till mina tjänster - Användare - se till så att den gamla numera inte har tillgång till Mitt Lönebesked och inaktivera sedan den gamla.

Det här kan kännas lite krångligt så kontakta gärna vår chatt- eller telefonsupport för vägledning när du gör detta.

Ha det gott!
/Sofia 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, nu är allt som det ska.