Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Missat att lägga in föräldraledighet, Vad gör jag nu flera månader senare?

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-03-10 10:29 )

Vi har upptäckt att jag har missat att lägga in en persons föräldraledighet under 2 veckor i somras. Personen fick alltså full lön och föräldradagar från försäkringskassan. Jag måste ju dra dessa dagar nu, men ska jag bara lägga två veckor i december? Kan f-kassan ha synpunkter på detta? Jag kan ju inte låsa upp och göra om alla lönekörningar? Hur skulle ni göra?
/Sara

5 SVAR 5
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Missat att lägga in föräldraledighet! Vad gör jag nu flera månader senare? - Visma Lön 300/600

Spontan fundering, har inte arbetstagaren vinkat ?! 

Jag skulle lagt in avdraget nu istället med tydlig kommentar om att det eg. gällde för i somras. 
Highlighted
UTFORSKARE

Re: Missat att lägga in föräldraledighet! Vad gör jag nu flera månader senare? - Visma Lön 300/600

Jag hade valt att göra en korrigering i kalendariet för de två veckorna i somras. Då får du upp dem automatiskt på närmsta lönekörning.

Highlighted
NY MEDLEM

Arbetstagaren är min man, helsnurrig liksom jag... 

Ok, då gör jag så, tack för svaret!
Highlighted
NY MEDLEM

Fantastiskt, det gick ju att göra så! Vad bra 😃
Highlighted
UTFORSKARE

Toppen att det löste sig!