Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Christel9
UTFORSKARE

Namn på anställd försvinner vid synkronisering av Lön

(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2021-02-09 16:31 )

Nu har jag stött på det igen, så Visma gör något åt detta!

Jag ändrar en anställd/lägger upp en ny och vill börja skicka lönespecifikationen med Min Lön på personen. Ny koppling mot Min Lön, personen har inte haft Min Lön tidigare. Vid synkroniseringen försvinner namnet på personen och personen heter i mitt löneprogram "Förnamn Efternamn" och detta kan jag inte själv ändra på!

Eftersom det hänt en gång förut, tror jag mig ha en lösning, men detta fel tycker jag inte ska behöva hända!! Visma ändra så att detta inte kan hända!

Lösningen är att jag får uppmana personen själv att logga in i Visma och lägga upp sitt namn..

Orsaken (min gissning) är att personens mailadress finns sedan tidigare hos Visma, pga att personen någon gång testat en provperiod hos Visma, utan att sedan fortsätta vara kund. Vid den testen behövs inget namn..

 

1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Re: Namn på anställd försvinner vid synkronisering av Lön

Hej Christel!

 

Vi jobbar på detta och jag förstår att det är väldigt frustrerande!

Precis som du skriver behöver den anställde logga in och ändra sitt För- och efternamn. När du synkroniserar efter det så uppdateras namnet även i Visma Lön.

 

 

 

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~