Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MalinHolmstrom
UTFORSKARE

När syns komptid i visma anställd?

Hej, jag har en anställd som ville ta ut 2 semesterdagar till ATF/komptid. Jag gjorde en extra lönekörning den 29/4. Där registrerade jag uttag av 2 semesterdagar samt lade in timmarna (15) i samma fält som vi brukar göra när vi får ATF till komptid. Jag ser på den nyskapade lönespec att 15 timmar har lagts till på den anställdas komptid,  men det syns inte i visma anställd. Vad gör jag för fel? 

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej MalinHolmstrom!

 

Utifrån din beskrivning så uppfattar jag det som att du har gjort manuella justeringar av detta direkt på lönekörinngen, och att justerigarna inte kommit med i Visma Lön Anställd. Manuella justeringar av denna typen av saldon kommer bli rätt i nästa period i Visma Lön Anställd efter att du låst lönekörningen.

 

Min rekommendation är att du avvaktar tills dess och ser om det har överförts då. Om det inte har överförts så återkommer du till forumet eller till supporten så kikar vi självklart vidare på det.

 

Jag hoppas att detta hjälpte dig med din fråga, om något känns oklart eller om du har några andra funderingar är du välkommen att återkomma.

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne

MalinHolmstrom
UTFORSKARE

Jag har chattat med supporten om detta. Problemet var att jag behövde få in timmarna så att de syns nu i Maj. Men som jag fick förklarat för mig så fungerar det inte när man använder Extra lönekörning. Problemet är nu löst med att lägga timmarna på flex istället för komp.