Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Nedladdning 2022.21 fungerade ej

Version 2022.21 som släpptes igår 2022-06-07 fungerade ej att ladda ner på min kunds dator (modern dator med moderna program). tiden för nedladdning uppgavs till allt mellan 4 timmar och några minuter och kort därefter upphörde nedladdningen och inget hände.

dagen innan hade jag laddat ner version 2022.2 till min egen dator vilket fungerade felfritt.

Är det något fel i version 2022.21? Den verkade större i MB än den tidigare. Tror något över 300 MB.

Kan man få tag på version 2022.2 istället?

Visma lön 300.

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Hoppas att du redan har fått detta att fungera men annars skulle jag vilja be dig att du startar om den aktuella datorn - verkligen väljer alternativet starta om och inte stäng av.  Prova sedan att göra installationen igen och det ska inte ta 4 timmar men det kan vara någon annan uppdatering eller likande som sker i bakgrunden och det var av den anledningen jag var lite sträng gällande omstarten. 

Även om jag inte alltid lever som jag lär så är det klokt att inte klicka en massa gånger utan se till att klicka igång installationen och sedan låt datorn vara en liten stund men det där känner du säkert redan till. 

Jag rekommenderar att du alltid har den senaste versionen av våra program installerad av flera olika skäl bland annat för att säkerställa så du har lösningar som följer nya lagar och regler, kända fel rättas i nya versioner, nya smarta finesser tillkommer och för att vi supporterar i senaste versionen. 

Och till sist - du är alltid välkommen att kontakta oss i forumet och mina kunniga kollegor i supporten som har möjlighet att koppla upp och kika tillsammans med dig om det fortsätter att krångla. 

Önskar dig en riktigt fin dag 

//Tinna

Tack för info! Det kan vara orsaken, att jag inte startade om kundens dator före installationen. Men jag har givit den rekommendationen vidare till kunden. Tack o hej

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Det fungerade!

Tack för att du återkopplar, vad skönt att det löste sig för dig!

Ha en fin dag 🙂

/Tinne