Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sabine
UTFORSKARE

Nedsättning AG för forskning och utveckling ruta 470/475

Hej! Hjälp!!!
Är det någon som jobbar med att begära nedsättning av AG pga projekt inom forskning och utveckling?
SKV vill ha nedsättningen för arbetad tid i februari på deklarationen som ska in nu, 14 mars.
När jag gjorde lönen den 20 februari visste jag ju inte vilka som skulle nå upp till kriterierna för detta och har således ingen bock på någon (detta är första månaden vi gör det)

Nu måste jag då gå in och Öppna lönekörningen för att sätta bock på de 3 (utav 50 anställda), göra om AG-deklarationen och läsa in den på SKV. Så kan jag ju inte hålla på varje månad???
Läser jag in filen på SKV så kan jag inte skriva manuellt i rutorna 470 och 475. Isåfall får jag göra ALLT manuellt vilket inte känns möjligt då det handlar om 50 anställda... 
Enligt SKV ska jag kunna gå in på deras hemsida och redovisa utan att läsa in fil i förstaläget, för att sedan läsa in en fil i andraläget; under rubriken "Lägg till betalningsmottagare" - och då ska det vara en fil med endast individuppgifter. Men en sån kan jag inte ta ut i Visma Lön enligt supporten...

Låååååång fråga från frustrerad 50+are!!!

Pleeeaaase - jag kan ju inte vara ensam om detta???
//Sabine

 

1 SVAR 1
Sabine
UTFORSKARE

Nu hittade jag ett eget sätt... =D
Jag läser in hela filen som vanligt på Skatteverkets hemsida, går ur och sparar! Går tillbaka och VOÍLA - då kan jag plötsligt ändra och fixa i rutorna 470 o 475! TÅNK om de på skatteverket kunde den lilla vägen - det hade sparat mig en timmas irritation och arbete........

//Inte-längre-lika-frustrerad-50+are!