Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ny anställd under pågående lönekörning

Hej

Kan man inte lägga in en ny anställd under pågående lönekörning ?
Vi har en månadsanställd som skall ha lön nu i maj och behöver lägga till honom, men kanske gör något fel verkar inte som jag kan lägga till honom

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Ann,

 

Det kan bero på vilken period du gör lön för och vilket anställningsdatum den nyanställda har men detta har du säkert redan kollat på kan jag tänka mig. Ofta när vi får denna frågan så gäller det en timanställd och man tänker inte på att de ofta får sin lön i efterhand men här tolkar jag det som det är en anställd med månadslön som du vill lägga till. 

 

Får du något felmeddelande eller vad händer när du står inne på den pågående lönekörningen - klickar på knappen Lägg till? Finns inte den anställda i listan? Kontrollera i så fall om personen har kompletta uppgifter inlagda i anställningsregistret - du ser det på ett bra sätt när du står i listläget under Personal - Anställda

 

Om inte en komplettering i anställningsregistret eller tankevurpa kring löneperioden löser problemet så återkom gärna till mig och ge mig så mycket info som möjligt så löser vi säkert detta tillsammans. Självklart är du även alltid välkommen att kontakta mina duktiga kollegor på supporten  

 

Ha en fin dag! /Tinna 🙂