När jag la in 2 nyanställningar i Visma lön 600, så har de ej fått 5 dagar (enligt kollektivavtalet) kollade igenom och vi hade inte kryssat i, under företagsinställningar att vi tillämpar förskottssemester (dock är det inte förskott, utan de ska ha fem dagar, enligt kollektivavtalet). Har kryssat i att företaget tillämpar förskottssemester nu, men det ändras inte på de som är nyanställd. Hur gör jag för att de ska få sina 5 dagar?
Hej. Nu va frågan för länge sedan men hur lägger du in detta så att det blir rätt? Ändrar du några datum och hur registrerad du det? Lägger man in på förskott så tas det väl av de dagar som kommer i april? Det ska ju som du skrev vara dagar som är utöver de 25 och vara med grundlön. Hoppas någon kan svara på detta.
Hej @Annelie mora
Jag tror att det bästa är om du tar kontakt med supporten som kan visa dig i programmet och säkerställa att det blir korrekt enligt ditt avtal. Som jag ser det så kommer du att få hantera detta manuellt men kontakta supporten så får vi kika på det tillsammans.
Välkommen att kontakta supporten
//Tinna
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.