We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Jag ser att bilförmånsvärdet har uppdaterats i Visma lön efter årskiftet. Men vi har inte gjort decemberlönen än, den gör vi nu i januari. Skall det gamla eller nya värdet gälla på den lönen?
Re: Nytt bilförmånsvärde vid årsskifte - Lön 300/600
2018-01-1911:32
bilförmån för december månad 2017 bör finnas med i det underlag som skatte deklareras i januari 2018. Om det i praktiken är så att den lön som betalades ut i december 2017 och förmånsvärdet båda avsåg november 2017 så bör ett tillägg göras i löneprogrammet så att december förmånen finns redovisad i rätt kalenderår. Hoppas jag gör mig förstådd.
Re: Nytt bilförmånsvärde vid årsskifte - Lön 300/600
2018-01-1911:35
Det nya förmånsvärdet skall redovisas från 1/1 2018, och första gången på förslagsvis utbetalning som sker i januari även om resten av lönen avser arbetsperiod december 2017 Förmånen skall redovisas kalenderårsvis vid utbetalning oavsett löneperiod