Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Camilla13
MEDLEM

Olika timlön månad till månad

Hej,

 

Ska göra min första lönekörning och får inte alls till det.

 

Vi har säsongsanställda (extra vid behov, så olika månad till månad hur mycket de kommer jobba) som får olika lön beroende på vilken "syssla" de utför. 

Har ställt in de som timanställda, men då går det ju bara att skriva in en lön under timlönen. Försöker istället skapa löneart och lägga till lön för visst arbete där, men det går inte heller.

 

Det jag behöver är en timlön, en "stycklön" för arbete utfört i Stockholm och en "stycklön" för arbete utfört i Uppsala. Med "stycklön" menar jag att en viss summa utgår för ett arbetspass, oavsett om det tar 4 h eller 6 h. Skulle alltså vilja avlöna t ex 4 st Stockholm á XXX kr, 2 st Uppsala á YYY kr samt en timlön för arbete i 20 h. Går det?

 

Tack på förhand!

Camilla

2 SVAR 2
AnnicaL
CHAMPION

Hej

du kan ta en befintlig löneart, t ex 1171 Arvode och kopiera till det du önskar. T ex kopiera till 11711 Stockholm, ändra till enhet styck och tabellskatt och därefter à-pris i Beräkningsformel och lägg in beloppet som ska gälla i fältet "Gäller för år  2020".  Gör på samma sätt en 11712 Uppsala med det styckpris som ska gälla där. 

Vid lönekörningen tar du så 11711, anger hur många stycken som ska gälla, 11712 och anger hur många sådana och så timlönen. 

Kan detta funka för dig? 

Hej Annica,

 

Stort tack för hjälpen och ber om ursäkt för sen respons. Trots dessa tider så är det full fart på vårt lilla familjeföretag. Var inne på lönearter förra månaden också, men det var den sista lilla detaljen att lägga in beloppet under "Gäller för år 2020" som fick det att fungera. 

 

Tack och trevlig kväll!

Camilla