Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

AnetteL
NY MEDLEM

Permission

Hur lägger man in Permission med bibehållen lön i Visma 600. Det finns inte någon färdig löneart. Önskar en sådan men är osäker på vilken lönerat man kan kopiera för att göra en ny så att det blir rätt på alla håll.
Ska vara en l-art för timavlönad arbetare samt en för månadsavlönad tjm.

Hur har ni andra gjort?

1 GODKÄNT SVAR
catarina ScF
UTFORSKARE

I nya versionen 2023.0 finns löneart 3370 Permission med 🙂 Tack Visma!

Visa lösning i originalinlägg

5 SVAR 5
Christel9
UTFORSKARE

Förändrar ju inte lönen om personen är månadsanställd. Så om jag vill vara tydlig, lägger jag en textrad med info, använder ingen löneart.

AnetteL
NY MEDLEM

Vi har ett försystem där man tidrapporterar och där har vi l-art för Permission. Vill ju att den ska komma över rätt till lönesystemet. 
När, för en månadsavlönad blir inte lönen någon annan, men man kan vilja ha den som en frånvaro då utan löneavdrag därav min fråga även för månadsavlönad.

Hej AnetteL!

Jag hoppar in här i tråden för att bekräfta att detta hanteras så som @Christel9 skrev ovan. Permission eller frånvaro utan löneavdrag registreras genom att lägga en textrad på lönebeskedet.

Återkom gärna om det dyker upp några andra funderingar.

Önskar er en fin helg!

/Tinne

Susanne86
NY MEDLEM

Du kopierar löneart 3332 övrig frånvaro. Byter namn till Permission och raderar sedan beräkningsformeln. Då kommer det inget avdrag på lönen, men frånvaron kan du registrera 

/Susanne Liljeholm

Esselem Redovisningsbyrå AB

Auktoriserad Redovisningskonsult FAR

catarina ScF
UTFORSKARE

I nya versionen 2023.0 finns löneart 3370 Permission med 🙂 Tack Visma!